OPPO Find X5 Lite

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de OPPO Find X5 Lite op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

L*************@h********** 03-08-2022

Slechte camera

Geschreven voor: OPPO Find X5 Lite

Prima toestel als je wilt internetten en whatsappen. Bij bellen hapert hij en de camera is ronduit slecht. Veel overbelicht en zeer fletse kleuren. Overgang van de lenzen gaat niet geleidelijk, geen wide angle bij selfie camera.

Pluspunten

• Laadt snel

Minpunten

• Camera
  • Bellen

sonja_1975 02-06-2022

Fijn toestel

Geschreven voor: OPPO Find X5 Lite

Ik heb de Oppo find x5 light nu een aantal weken in gebruik en vanaf het 1e moment was ik er super tevreden over. Het begon al bij het uitpakken, alles zat er bij wat er nodig was, zelfs een stekker (meestal alleen het snoer) en een back cover. Het toestel ziet er mooi uit, het beeldscherm is kraakhelder waar de kleuren mooi uitkomen. Er zat een speciaal stekkertje bij waarmee je je oude en nieuwe telefoon kon koppelen om hem te klonen en dit scheelde zoveel werk! Je kan instellen hoe je scherm is ingedeeld, hoe je hem wil besturen qua tabbladen en hoeveel apps je op je startscherm wil. De foto's zijn super mooi, zowel de front als back camera hebben een hele goed kwaliteit en zelfs bij schemer maakt hij nog prachtige foto's. Verder valt me op dat de telefoon super snel opgeladen wordt door de dikkere kabel en 50w stekker en blijft de batterij ook lang vol, ook bij veel gebruik. De enige nadelen wat ik tot nu toe ontdekt heb is dat ik vaak per ongelijk een screenshot maak doordat ik de aan/uit knop en de volume knop tegelijkertijd indruk. Deze is wel makkelijk te verwijderen. Misschien is dit ook wel anders in te stellen. Je kunt, als je wel een screenshot wil maken, ook gewoon met 3 vingertoppen over het scherm van boven naar beneden gaan. En het lijkt of de verbinding soms verslechterd. Op het mobiele netwerk gaat bellen soms haperend en op de wifi van bv Albert Heijn moet ik soms mijn telefoon opnieuw opstarten, al lijkt het dat ik verbinding heb, ik kan dan ineens niet meer zelfscannen. Hier erger ik me behoorlijk aan en kan het niet verklaren. Kortom, ik ben echt super tevreden over het toestel, maar er is nog ruimte voor verbetering.

• Snel
  • Veel opslag
  • Duale sim
  • Compleet pakket

Minpunten

• Verliest soms verbinding

Groot 01-06-2022

Beste telefoon die ik ooit heb gehad

Geschreven voor: OPPO Find X5 Lite

Mijn oude telefoon was stuk, dus moest ik op zoek naar een nieuwe. Na enig zoekwerk met mijn wensenlijstje kwam ik de Oppo X5 lite tegen. Eerst wat sceptisch want voor mij was Oppo een onbekend merk maar wat ben ik blij met mijn toestel. De grootte is perfect, superveel intern geheugen (dat krijg ik nooit vol, dus de telefoon is en blijft lekker snel), maakt mooie, scherpe foto’s, heeft veel handige opties en superlange accuduur. Tevens wordt de Oppo X5 Lite geleverd met een turbo snellader. Tot nu toe de beste telefoon die ik ooit heb gehad!

l*******@h********** 31-05-2022

Fijn om foto's mee te maken, minder om mee te bellen

Geschreven voor: OPPO Find X5 Lite

Voor mijn werk fotografeer ik veel. Vaak close-up foto's. Tot nu toe had ik bij mijn vertrouwde Samsung altijd moeite met scherpstellen bij dichtbij foto's. Hier heb ik met de Oppo nog geen moment problemen mee gehad. De foto's zijn prachtig. Mooie kleuren en superscherp. Het overzetten van mijn gegevens bij het in gebruik nemen van de Oppo ging niet heel vanzelf. Ik had gehoopt dat ik de NFC functionaliteit kon gebruiken, maar helaas. Op mijn Samsung moest ik een app downloaden die zou helpen en die haalde wel iets meer over, maar ik moest alsnog veel apps handmatig downloaden. Wat mij tot nu toe enorm tegenvalt is bellen met de Oppo. Het scherm gaat niet automatisch uit zodra je oor het scherm raakt waardoor er van alles op het scherm gebeurd terwijl ik probeer een gesprek te voeren. Ineens wisselgesprekken of bijvoorbeeld heel veel toetsen ineens indrukken waardoor de andere kant van de lijn alleen maar storende geluiden ervaart tijdens het gesprek. Ik heb via meerdere kanalen gezocht naar een oplossing voor dit probleem, maar tot op heden nog geen oplossing gevonden. Accessoires voor deze telefoon zijn er ook in veel mindere mate dan voor de Samsung. Ik heb welgeteld 1 hoesje kunnen vinden waar ik ook pasjes in kwijt kon, verder wel van die siliconen hoesjes, maar die gebruik ik eigenlijk nooit. Het leek of er al een velletje op de voorkant zat om het scherm te beschermen, die heb ik niet besteld. Daar kan ik dus niet van beoordelen of die er wel of niet in overvloed zijn. Het ontgrendelen met de vingerafdruk is een hele fijne optie, deze werkt super. Ook als je je scherm door fel licht buiten niet goed ziet werkt de vingerafdruk prima. De batterij gaat een prima tijd mee. Overdag heb ik wifi en bluetooth uit staan en ik kan goed een hele dag op 1 batterijlading doen. Overall genomen vind ik de telefoon fantastisch voor de foto's. Maar omdat ik hem zakelijk ook gebruik en er veel mee moet bellen valt ie op dat punt enorm tegen. Ik heb in de paar weken dat ik hem nu gebruik nog niet 1x probleemloos kunnen bellen. Als je hem daar hoofdzakelijk voor gebruikt zou ik deze telefoon zeker niet aanraden. Als de telefoon met wifi verbonden is thuis valt vaak meerdere keren per dag de verbinding ineens weg. De telefoon zegt dan dat het netwerk niet bereikbaar is, terwijl de rest van het huishouden wel gewoon verbonden is en ook de router aangeeft geen storing te hebben op dat moment.

Pluspunten

• Prachtige foto's
  • Lange batterijduur
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Scherm gaat niet uit tijdens bellen
  • Automatische verbinding wifi hapert

i*******@h********** 31-05-2022

Hele fijne, snelle telefoon

Geschreven voor: OPPO Find X5 Lite

Wat een toptoestel! De X5 lite is goed betaalbaar. Je krijgt waar voor je geld, wat al begint met de compleetheid van het pakket (screenprotector er al op, beschermhoes en koppelstuk). Met het extra koppelstuk kun je de gegevens van je oude telefoon in no time (max. 10 minuten) overzetten; dit werkt heel prettig. Daarnaast zit er al een screenprotector op en er zit een praktische doorzichtige beschermhoes bij (ik heb deze ondertussen wel vervangen voor een flipcover maar dat is omdat ik wat pasjes bij mijn telefoon bewaar en de bijgevoegde beschermhoes deze optie niet heeft). De telefoon ligt niet te groot (ligt lekker in de hand) en heeft een prachtig scherm. het toestel is snel, maakt mooie foto's (maar deze optie moet ik echt nog verder ontdekken) en de accu gaat lang mee (en als opladen nodig is, gaat dit ook snel). De opslagruimte is echt groot, die zit niet snel vol :)

Pluspunten

• helder scherm
  • vingerafdruk-ontgrendeling
  • opslagcapaciteit

Minpunten

• scherm loopt soms vast

MarcVDB 30-05-2022

Lite, maar zeker niet (te) licht!

Geschreven voor: OPPO Find X5 Lite

Lite, maar zeker niet (te) licht!

Ik heb de Oppo Find X5 Lite nu een aantal weken in gebruik en deze bevalt prima! De telefoon wordt geleverd met een goede oplader en kabel. Dit is tegenwoordig niet meer standaard bij alle merken. Of dit een pluspunt is, is natuurlijk afhankelijk per persoon. Tevens zit er een USB A naar USB C adaptertje bij. Ik heb deze nog niet gebruikt, maar ben er toch erg blij mee! Het design is mooi, maar vrij standaard voor een Android telefoon. Het fijne aan de Lite versie is dat deze ook iets lichter is dan de grotere vlaggenschepen. De knoppen voelen natuurlijk aan en reageren snel. De achterkant is mooi glas. Als je er voor kiest om geen hoesje of case te gebruiken, dan valt dit wel op! Ik heb veel Android smartphones gehad en dit is zeker een van de betere. Het ColorOS van Oppo lijkt gelukkig nog veel op het standaard Android systeem en er is geen voorgeinstalleerde bloatware. Ik heb zelf een aantal grotere spellen geinstalleerd en deze lopen zonder problemen op de hoogste grafische stand. Vooral de camera maakt me blij! Goede opnames en mooie scherpe foto's. Een video van een stoomtrein gaf me tevens naast mooi beeld ook nog een heel mooi geluid. De batterij gaat met weinig gebruik zeker 2 tot 3 dagen mee. Bij normaal gebruik zal je 1 tot 2 dagen er mee kunnen. Bij intensief gebruik (you know who you are) zal de telefoon elke dag wel moeten worden opgeladen. De prijs van de Lite verbaasde me wel. Ik vond de telefoon duurder dan ik vooraf had verwacht voor een midden-klasse telefoon. Wanneer mensen niet weten wat ze kunnen verwachten, zouden ze dan voor dit geld een telefoon kopen welke het woord "Lite" in de naam heeft? Je zou het liefst willen testen en/of vergelijkend onderzoek doen. Dan pas kom je erachter dat de camera erg bevalt, het toestel heel snel reageert en alles gewoon werkt!

Pluspunten

• batterijduur
  • laadsnelheid
  • camera
  • snelheid animaties/vensters

Minpunten

• ColorOS van Oppo

backoffice79 30-05-2022

TOppo telefoon

TOppo telefoon

Sinds enkele weken in het bezig van de Oppo Lite 5.
Het design van deze telefoon is slank en heeft een hoogwaardige afwerking. Het toestel word standaard geleverd met een beschermhoes, lader, screenprotector.
Het toestel heeft een snelle reactietijd, de gezichtsherkenning werkt optimaal en snel. De Oppo schil wijkt iets af van de gebruikelijke Android. De menustructuur is anders, het is soms even zoeken naar instellingen of opties. Dit is voornamelijk een kwestie van gewenning.
Bij gemiddeld gebruik van deze telefoon kun je makkelijk anderhalf tot 2 dagen doen met de batterij. Voor dit type toestel zijn de fotografische kwaliteiten prima te noemen. Voor dit toestel is de prijs kwaliteit verhouding goed te noemen, je krijgt waarvoor je betaald.

Pluspunten

• laadsnelheid
  • camera
  • volledigheid

Minpunten

• 'oppo'schil

Maud 23-05-2022

Goede prijs/kwaliteit. Prima telefoon

Geschreven voor: OPPO Find X5 Lite

Top batterij, laden gaat rete snel!
prijs kwaliteit verhouding is perfect!

Pluspunten

• batterijduur
  • oplaadsnelheid
  • scherpe foto's

b********@g******** 23-05-2022

Het is even wennen

Geschreven voor: OPPO Find X5 Lite

Onlang de Oppo X5 Lite binnen gekregen en uiteraard meteen uitgepakt en aangezet. Wat meteen op viel was dat alles er bij zat, zelfs een hoesje. De lader was een behoorlijke blok. Het toestel zelf ziet er mooi uit....niet te groot en niet te klein en lekker licht in de hand...de kleur is ook wel chique. Na het aanzetten van het toestel zag ik wel dat het een en ander er anders uit zag dan ik gewend was. Het "inrichten" van het toestel was daarom wel een beetje zoeken en uitproberen. Het toestel is snel maar ook vielen een paar dingen tegen. Zo ben ik gewend om meer informatie uit bepaalde apps te halen maar op deze telefoon bleek alleen de "uitgeklede" versie mogelijk te zijn. Natuurlijk ook uitgeprobeerd hoe de camera was en dat heeft mij wel positief verrast want de kleuren zijn erg mooi en de foto's ook heel helder. Je kunt ook tot 20x inzoomen. Wat ook positief is, is dat de batterij langer mee gaat dan ik gewend ben en dat de telefoon super snel helemaal opgeladen is met de bijgeleverde lader. Binnen een half uur was hij weer van 1% naar 100% vol.

Pluspunten

• Super snel opgeladen
  • Hoesje, screenprotector en lader zitten erbij

Minpunten

• Beperkte werking bij sommige apps
  • Gebruiksvriendelijkheid inrichten telefoon

m*********@c******** 19-05-2022

fijne telefoon!

Geschreven voor: OPPO Find X5 Lite

hele fijne telefoon met super goede camera! veel geheugen en de batterij gaat lekker lang mee. en is ie leeg? dan doet de snellader zijn werk prima.
qua bediening scherm soms even wennen, maar het scherm is groot genoeg en de telefoon is toch fijn qua formaat.

Pluspunten

• veel geheugen
  • goede camera

Minpunten

• bediening scherm soms lastig

j***********@h********** 19-05-2022

mooie, goede telefoon.

Geschreven voor: OPPO Find X5 Lite

Deze telefoon is snel en handig in gebruik. De batterij gaat lang mee en is supersnel opgeladen met de snel-lader die erbij zit. De foto's zijn mooi en scherp. Ik moest wel even wennen aan het foto's maken met dit toestel, omdat hij zelf optimaal beeld kiest. Hierdoor zijn sommige foto's flets. Het beeldscherm is super helder en scherp.

Pluspunten

• snel opgeladen
  • duur batterij
  • scherp beeld

Minpunten

• foto's soms flets

lizette 16-05-2022

Parelmoer blauw met + en - punten

Geschreven voor: OPPO Find X5 Lite

Bij het uitpakken van de telefoon vielen mij een paar dingen op: de achterkant van de telefoon, de enorme oplader en het meegeleverde USB A naar USB C adaptertje. De achterkant van de telefoon is heel gaaf ontworpen en ik kan hier heel lang naar staren. Het grootste deel van de tijd kijk ik echter naar het scherm waardoor ik alleen anderen jaloers kan maken. De telefoon kan super snel opladen met het VOOC protocol en is in ongeveer 3 kwartier helemaal opgeladen. De batterij gaat daarna zeker een dag mee, als je zuinig bent met de batterij ook wel twee dagen. Het nadeel van VOOC is dat de oplader een enorme unit is, dat kan vervelend zijn als je deze mee wil nemen.
De camera van de telefoon is een stuk beter dan op mijn vorige telefoon. Dat zegt natuurlijk niet veel, maar de camera stabilisatie lijkt goed te werken in video's en het is makkelijk te wisselen tussen de verschillende lenzen voor macro foto's, normale foto's en ingezoomde foto's.
Dan over op de nadelen van de telefoon.
Ik zag veel reclame over gamen op de telefoon en deze heeft ook een ingebouwde Game booster waarbij je in een soort high performance modus kunt gaan om de meeste snelheid uit de telefoon te halen. Helaas merkte ik dat bij m'n potje Mario kart de telefoon nog steeds af en toe blijft hangen, dus voor het spelen van games zou ik verder zoeken. Daarnaast wordt reclame gemaakt voor het 90Hz scherm, wat er inderdaad soepel uit ziet tijdens het scrollen maar dan moet het wel aan staan. Het scherm is standaard 60Hz om batterij te besparen wat ik een gekke functie vind wanneer je reclame maakt voor de 90Hz. En om dan nog bij de scherm instellingen te blijven, ik ontdekte dat mijn gemaakte instellingen voor kleuren van het scherm niet worden toegepast tijdens het herkennen van een vingerafdruk en op het lockscreen. Hierdoor lijkt het scherm veel blauwer dan ik heb ingesteld en elke keer dat ik de telefoon ontgrendel irriteer ik me eraan. Ik weet ook niet of dit probleem nog wordt opgelost en of ik überhaupt updates kan verwachten, want oppo heeft alleen bekend gemaakt hoe lang de normale en de pro versie van de telefoon updates krijgen maar over deze lite versie is niets gezegd. Als je op zoek bent naar een telefoon die lang mee gaat zou ik dus ook vooral verder kijken.

Pluspunten

• Kleur
  • Formaat
  • Snel laden

Minpunten

• Grote lader
  • Updates onbekend

Disseltjes 16-05-2022

Gewoon een goed toestel

Geschreven voor: OPPO Find X5 Lite

Gewoon een goed toestel voor dit geld. Makkelijk in gebruik. Grote van het toestel prima. Foto's zijn erg mooi van qualiteit met veel opties tot bewerken. Nadeel vind ik de indeling van de foto's. De optie van het gebruik van de groothoeklens is echt super!! Batterijopladen is extreem snel. De batterijduur is voor nu, aangezien het een nieuwe telefoon is, uitstekend.

Pluspunten

• opladen van batterij!!!!
  • opties tot bewerken van de foto's
  • groothoeklens waardoor echt alles op foto past

Minpunten

• ringtonen zijn echt niet leuk
  • indeling van de foto's

baby_becca 16-05-2022

Mooie smartphone met veel functionaliteiten

Geschreven voor: OPPO Find X5 Lite

Ik heb de smartphone nu een tijdje in gebruikt en hij bevalt erg goed tot nu toe. Ten eerste heeft de telefoon een prachtige blauwe kleur. Beetje een soort unicorn achting blauw, ik vind het prachtig. Ik vind het heel fijn dat ik nu overal mooie foto's kan maken. Ze zijn super scherp! Wat ook super is is de oplader deze laadt de telefoon op in slechts 30 minuten dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Het is fijn dat er een oplader en een beschermhoesje gewoon al bij de telefoon zit. Dat mag ook wel voor deze prijs vind ik, maar dat is lang niet bij alle merken zo. Ook zit er een verloopstukken bij om gegevens van je oude telefoon gemakkelijk over te hevelen. Verder doet de telefoon gewoon wat hij moet doen, berichten ontvangen en schrijven. Bellen is ook prima met deze telefoon. Ik kreeg ook oortjes met active noise cancelling erbij en deze zijn zeer prettig. Ook met bellen werken deze oortjes erg goed. Tot nu toe ben ik erg tevreden. Een minpuntje wat ik wel heb ervaren is dat mijn Gmail email niet opent, hij blijft maar laden.

Pluspunten

• design
  • maakt supermooie foto's

Minpunten

• opent gmail en hotmail email niet

cb.dkl 11-05-2022

geweldige foto's

Geschreven voor: OPPO Find X5 Lite

Heb nu al even de OPPO X5 Lite in gebruik en ben vol lof. Wat een makkelijke, mooie telefoon. Ben vooral heel blij met de kwaliteit van de foto's. Echt zoveel beter dan van mijn oude telefoon. Ben steeds meer nieuwe dingen aan het ontdekken maar kan wel zeggen dat ik erg tevrede ben tot nu toe. De batterij duur is lekker lang en opladen gaat super snel. De telefoon ligt ook heerlijk in de hand en design ziet er mooi uit. Ook het bijgeleverde hoesje is fijn, dat heb ik nog nooit bij een telefoon gehad.

Pluspunten

• mooi design
  • krijgt er hoesje bij
  • geweldige foto kwaliteit

Caliente26 10-05-2022

Positief verrast

Geschreven voor: OPPO Find X5 Lite

Wat een fijn toestel. Mooi groot scherm en handig in gebruik. Mooie kleuren van het display. De batterij gaat lang mee. Het toestel ligt ook goed in de hand. Tot nu toe bevalt hij heel goed en ben ik positief verrast over het merk.

b*******@g******** 09-05-2022

Mooie en veelzijdige smartphone

Geschreven voor: OPPO Find X5 Lite

Wat een toptoestel. De Oppo X5 lite is het instapmodel van de X5, maar voor mij is dit een hoogwaardige telefoon.
De X5 lite is zeer betaalbaar, en je krijgt veel waar voor je geld.
Wat mij allereerst aanspreekt is de compleetheid van het pakket. Er zit een extra koppelstuk bij om je oude gegevens van je telefoon in max. 10 minuten om te zetten. Klaar en geen gedoe meer met allemaal handelingen uithalen om missende bestanden/apps op de nieuwe telefoon te krijgen.
Er zit tevens een screenprotector op, en er zit een mooie beschermhoes bij.
Zoals eerder vermeld gaat het installeren erg makkelijk, en de "nieuwe" interface is even wennen, maar gaat helemaal goed.
De telefoon ligt lekker in de hand, en het scherm is prachtig.
Het opladen gaat met de bijgeleverde oplader en kabel ranzendsnel.
De accu gaat lang mee, vaak langer dan een hele dag, dit is fijn.
De X5 Lite is snel en alles werkt super.
De camera maakt echt prachtige foto's en veel mogelijkheden om bijvoorbeeld een filter toe te voegen.
De opslagruimte is top, die ga ik nooit volmaken.

Al met al een prachtige telefoon die van mij een dikke 8,5 krijgt

Pluspunten

• Snel
  • Snel opladen
  • Betaalbaar
  • Ruimte
  • Camera

Nicole 03-05-2022

Goede telefoon, snel op te laden, prima foto's.

Geschreven voor: OPPO Find X5 Lite

De Oppo Find X5 Lite heb ik sinds kort in bezit. Gelukkig geleverd met een hoesje. Mijn eerste indruk is dat het toestel snel is en prima foto's maakt. Het grootste pluspunt is wel het snelle laden. De 65 watt lader geeft het toestel binnen 20 minuten een volle accu. De accu gaat voor mij lang mee. Bij intensief gebruik na een dag opladen, Mijn oude Samsung toestel, waarbij de accu uiteraard is verminderd, moest ik na een halve dag al opladen.

Vooralsnog ben ik erg tevreden met deze Oppo X5 Lite versie.

Pluspunten

• snelle laadtijd
  • goede foto;s

Minpunten

• Nog weinig accessoires voor deze nieuwe mobiel